Українці пересадут на вітчизняні автобуси

З 2012 року з українських доріг зникнуть переобладнані вантажні маршрутні таксі. Таку обіцянку нещодавно озвучив міністр транспорту та зв'язку Костянтин Єфименко. Як повідомив чиновник, відомство буде ініціювати заборону на переобладнання вантажних автомобілів під пасажирські перевезення вже з 2011 року. А з першої половини 2012-го використання таких автобусів буде взагалі заборонено.

Актуальність вищезазначеної ініціативи обумовлена невтішними цифрами останньої статистики дорожньо-транспортних пригод, пояснюють у Мінтрансзв'язку. Адже серед основних причин ДТП левова частка належить порушень правил дорожнього руху і технічної несправності транспортного засобу. "І основна маса таких порушень припадає на переобладнані з вантажних автобуси, які здійснюють регулярні пасажирські перевезення, однак маскують їх під нерегулярні", - пояснили "Дню" в прес-службі Мінтрансзв'язку.

Однак репресивними методами, як помітили "Дню" представники прес-служби відомства, цю проблему не врегулювати. Вирішення цього питання криється в поступовій легалізації всього ринку автоперевезень та повернення його в рамки правового поля, відзначають в Мінтрансзв'язку. Тому й була розроблена стратегія виведення з ринку "нелегалів" та переобладнаних транспортних засобів.

УКРАЇНСЬКІ ДОРОГИ Перенасичений маленькі маршрутки

На сьогодні, за даними Мінтрансзв'язку, 26,2% від загальної кількості діючих ліцензійних карток, виданих на автобуси, складають видані на переобладнані транспортні засоби. Якщо ж додати ще мережу нелегальних перевезень, реально сформувалася за останні роки, особливо під внутрішньообласному і міжобласному з'єднаннях, то стають очевидними масштаби проблеми.

За словами президента Всеукраїнської асоціації автоперевізників Віталія Реви, українські міста і дороги перенасичені автобусами, особливо малої місткості. Адже сьогодні в Україні працює 70 тисяч автобусів, з яких 30 тисяч - середнього і великого класу. Решта - малої місткості. Наприклад, у Києві 40% пасажироперевезень здійснюють маршрутки. Тоді як за нормативами в містах передбачено, щоб така частка припадала на транспорт великої й надвеликої місткості, 35-40% - середній і лише решта (15-20%) - малої місткості, пояснює "Дню" Рева.

Крім того, з цих 70 тисяч машин, продовжує Рева, технічного оновлення вимагають 70%. Саме тому, на думку президента Всеукраїнської асоціації автоперевізників, Мінтрансзв'язку та ставить питання про заміну старих автобусів новими і більшої місткості, які б відповідали реальному пасажиропотоку. "Якщо все пройде, як заплановано, то це не вплине на якість обслуговування пасажирів", - додає він. За новими вимогами, всі автобуси повинні відповідати європейським стандартам.

А маршрутки, відповідно до цих стандартів, можуть перевозити пасажирів на відстань до 50 км (приміські перевезення). На великі ж відстані перевезення повинен здійснювати автобус спеціального класу. Це значить, що нинішні "Спринтери", що курсують, наприклад, у напрямку Суми - Київ, доведеться замінювати автобусами відповідного класу, обладнаними кондиціонерами, туалетами, оскільки відстань складає 360 кілометрів, або ж припиняти перевезення. За оцінками Реви, на міжміських маршрутах працює сьогодні близько 1,5 тис. маршруток.

Автобуси, переобладнані з вантажівок, що не мають права існувати ще й з точки зору технічної експлуатації та сертифікації їх як рухомих транспортних засобів. "Вони не мають погодження на такі дії від заводів - виробників" Мерседесів "," Вольво ". І в результаті переобладнуються в досить примітивних умовах. Тому у випадку аварії спочатку летить лобове скло, далі пасажири, а потім сидіння. Дуже багато випадків, коли так 8-10 пасажирів гине ", - розповідає Рева.

Ситуацію можна виправити ЗА ТРИ-П'ЯТЬ РОКІВ

Для поступового оновлення рухомого складу пасажирських перевезень Мінтрансзв'язку готує зміни до свого наказу "Про внесення змін до наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 12.04.2007г. № 285" для видачі нелегальним перевізникам, реально працюючим на вже існуючому маршруті, тимчасових дозволів на ведення своєї діяльності . За відведений термін автоперевізникам пропонується визначитися з рухомим складом, яким вони будуть користуватися надалі, відповідно до чинного транспортним законодавством.

У Мінтрансзв'язку припускають, що за цей період перевізник просто відмовиться від використання переобладнаного автобуса. "Допомогти" ухвалити таке вольове рішення йому зможе позбавлення можливості взяти участь у конкурсі на отримання маршруту. "Даний мораторій закінчується в кінці 2010 року. Після цього буде проведено конкурс, за результатами якого маршрути, на яких сьогодні здійснюються нелегальні перевезення (після приведення автоперевізниками своєї діяльності у відповідність до закону), легалізуються", - пояснюють представники Мінтрансзв'язку.

Таким чином, з 2011 року буде актуалізовано заборона під час надання послуг з перевезення пасажирів використовувати автобуси, переобладнані з транспортних засобів іншого призначення. При цьому дана вимога стане обов'язковим на міжміських автобусних маршрутах з 1 січня 2011 року, а на інших видах перевезень - з 1 січня 2012 року.

Стимулюючим для автоперевізника до заміни свого рухомого складу, крім заборони використання переобладнаних автобусів, пояснюють у профільному міністерстві, є те, що переважна більшість автобусів, переобладнаних з вантажних транспортних засобів, перша реєстрація яких в Україну проведена до 1 квітня 2008 року, практично вичерпають свій ресурс до 2012 року і не зможуть пройти державну реєстрацію. Таким чином, не маючи можливості провести легалізацію, суб'єкти господарської діяльності, які хочуть і надалі надавати послуги з перевезень пасажирів, логічно прийдуть до висновку про необхідність придбавати транспортні засоби, призначені для цього.

Як спрацює запропонований міністерством план, президент Всеукраїнської асоціації перевізників не береться прогнозувати. Адже за останні 10 років у питанні оновлення рухомого складу автопарку нічого не робилося. "Спочатку буде" туго ", але потім перевізники звикнуть і почнуть оновлюватися. Якщо щорічно витрачати на оновлення рухомого складу 300-500 мільйонів гривень, то за три-п'ять років ситуацію можна виправити. За нормативами, щорічно автопарк має оновлюватися в середньому на 10% ", - пояснив" Дню "Рева.

НАЦІОНАЛЬНА БЕЗПЕКА АЛЬТЕРНАТИВА не підвищить

А на що ж перевізникам міняти "Спринтери"? На ті ж "Мерседеси", тільки великі, а відповідно і більш дорогі? Адже на вітчизняну альтернативу ні власники маршруток, ні самі водії, які обслуговують ринок, погоджуватися не хочуть. Кажуть, немає сенсу. "Міняти" Спринтер "на вітчизняний автобус, тому що так нібито аварійність зменшиться, - абсурд. Вітчизняний автобус програє навіть переобладнаної німецькій машині і в економічності, і вже тим більше в безпеці для людей", - розповідає "Дню" водій маршруту Київ - Луцьк Василь Нечипорук (прізвище та ім'я змінено на прохання водія. - Ред.).

Якщо ж ініціатива Мінтрансу має благородну мету імпортозаміщення, то, як вважають перевізники, досягти її такими методами на даний момент нереально. "На вітчизняні автобуси ніхто свої машини не стане міняти до тих пір, поки вони не будуть робити їх нормальними. Такими, щоб і пального споживали нормально, і на дорозі трималися добре, - говорить водій регіонального маршруту Рівненській області Володимир. - А якщо просто заборонити "Спринтери", то маршрути так само просто стануть ".

Рева теж підтвердив "Дню", що навіть переобладнаний "Мерседес" дійсно надійніше вітчизняного автобуса. "Але виходу немає - треба переходити на те, що вже є", - коментує президент Всеукраїнської асоціації автоперевізників.

ТА хоч автобусів європейського класу в Україні не виробляють, однак машин середньої та великої місткості представлено достатньо, щоб забезпечити кількісно ринок. Що стосується ціни, то в середньому український автобус великої місткості обійдеться в мільйон гривень, а середньої - в 250-400 тисяч гривень. Здешевлювати українські автобуси для перевізника-покупця Рева пропонує через державну підтримку, як це прийнято у всьому світі. "Пасажирський транспорт - збитковий. Значить він повинен отримувати субвенцію від держави", - аргументує експерт.


Автор adminДата публикации: 10.11.2010

Просмотров: 1293

Все статьи

Популярное