Жорстким дискам залишилося сім років

Наскільки перспективним є російський ринок флеш-пам'яті?


Про ключові тенденції на світовому і російському ринках флеш-пам'яті, а також про майбутнє флеш-технологій в інтерв'ю розповів старший віце-президент і генеральний директор з глобальних роздрібних продажів компанії SanDisk Шукі Нір.


- Уже той факт, що ми знаходимося тут офіційно, говорить про те, що SanDisk вважає цей ринок дуже важливим. Ринок флеш-пам'яті розділений на декілька категорій. Картки для фотокамер і ігрових консолей, USB-накопичувачі, пам'ять для мобільних телефонів і твердотільні накопичувачі - у майбутньому заміна HDD. У світі зараз продається 120-130 мільйонів фотоапаратів щорічно і порядку 300 мільйонів USB-накопичувачів. У 2009 році було продано більше 1 мільярда мобільних телефонів, і 75% з них мали слот для карти пам'яті. Ми бачимо закономірну тенденцію на різних ринках: зростання кількості пристроїв, що вимагають карту пам'яті, зумовлює зростання ринку карт пам'яті. За окремим країнам інформацію отримати складніше, але за нашою інформацією в Росії в рік продається більше 30 мільйонів мобільних телефонів. Так що потенціал зрозумілий - він великий.

- Чи є у російського ринку особливості?

- Як і в інших країнах, російські користувачі висувають високі вимоги до обсягу та якості вбудованої в їх фотоапарати та мобільні телефони пам'яті. Якщо говорити про найбільш популярних у Росії форматах флеш-пам'яті, то це перш за все MicroSD і USB-накопичувачі. На ринку фотоапаратів найбільш затребуваний формат SD. Найшвидше з трійки лідерів зростає MicroSD, услід з невеликим відставанням - USB-накопичувачі, ну і SD на третьому місці. Якщо розглядати обсяг і ціну, то якщо людину цікавить тільки ціна, то він купує картку з мінімальним обсягом - два гігабайти. Втім, поступово люди переходять на чотири гігабайти. Це два найпопулярніших обсягу. З іншого боку, ми нещодавно випустили картка об'ємом 32 гігабайти і вже відчуваємо стійкий попит на неї в Росії.

- На твердотільні накопичувачі (SSD) зараз багато сподівань. Вона легше, вимагає менше енергії, але все-таки дорожче, ніж жорсткі диски. По-вашому, яке її майбутнє?

- Два-три роки тому люди вважали, що коли мова заходить про порівняння HDD і SSD, то вся справа в різниці в ціні за гігабайт. А потім з'явилися нетбуки, і стало ясно, що ціна не єдиний чинник, що визначає вибір між жорстким диском і твердотілим накопичувачем. У флеш-пам'яті є два параметри, які дають їй важливі переваги перед HDD, навіть незважаючи на різницю в ціні. Самий знаменитий приклад зараз - це iPad. Ви самі бачили, який він тонкий - жорсткий диск туди просто не поміститься. До того ж він досить легкий і не споживає таку кількість електрики, яке споживають пристрої з жорсткими дисками. Тобто перехід на флеш-пам'ять у комп'ютерах обумовлений не ціною, а властивостями, притаманними цьому типу пам'яті. До того ж технології розвиваються, а разом з їх розвитком знижується ціна. Тому частка ринку SSD неминуче збільшуватиметься за рахунок HDD.

- За вашими прогнозами, коли SSD займе якусь помітну частку того ринку, на якому зараз панує HDD?

- Безумовно, це поступовий процес, який вимагатиме певного часу. Потрібен розвиток технологій. Поки технології недостатньо розвинені, щоб ціна була досить низькою для масового переходу на флеш-пам'ять. Історія говорить нам про те, що рано чи пізно це відбувається. Коли саме: два, три роки - я не знаю. Але я думаю, для цього процесу не буде потрібно більше семи років. Через сім років SSD займе якщо не 100% ринку, то значну його частину.

- Чи діє закон Мура про напівпровідниках в індустрії флеш-пам'яті? І якщо так, то чи є межа, коли він перестане діяти?

- Закон Мура стосовно флеш говорить, що ємність флеш-накопичувачів повинна подвоюватися щорічно. В останні дев'ять років прогрес в індустрії флеш-пам'яті насправді йшов швидше, ніж описує закон Мура. У законі Мура мова йде про те, що зараз напівпровідники виробляються за однією технологією, потім виробник освоює ще більш мікроскопічну літографію, і таким чином подвоюється продуктивність. У виробництві флеш все дещо складніше. SanDisk, наприклад, робить пам'ять за технологією 32 нанометра, але ми не збираємося розвиватися, тільки лише зменшуючи кількість нанометрів. П'ять років тому ми купили компанію, яка займається розробкою так званої 3D-флеш-пам'яті. Назва говорить сама за себе: зараз пам'ять створюється фактично у двох вимірах, в майбутньому у нас з'явиться можливість створювати «багатошарову» пам'ять. Таким чином, закон Мура продовжить виконуватися стосовно до флеш-індустрії.

- У західних і російських ЗМІ все частіше звучать думки про те, що виробляти «залізо» у Китаї стає все менш вигідно. Багато хто вже зараз дивляться у бік В'єтнаму, Індії та інших країн. Ви згодні з думкою, що працювати в Китаї стає все менш вигідно?


- Пам'ять як таку ми робимо в Японії, спільно з компанією Toshiba. Після цього пам'ять відправляють до Китаю, де її збирають у кінцевий продукт. Різниця між компанією SanDisk і багатьма іншими компаніями в тому, що у нас в Китаї власне виробництво, а не місцевий підрядник. Є два конкуруючих чинники: необхідність знижувати собівартості з одного боку, а й здійснювати досить високотехнологічні роботи з іншого. Ми вирішили, що створення власного виробництва буде кращим рішенням. У наступні два роки ми плануємо вийти на виробництво 1 мільярда карт пам'яті на рік, але для цього мало величезної кількості людей, які можуть зробити що-то за невеликі гроші. Потрібен ще й певний рівень знань. Тому для нашої компанії умови, які є в Китаї, залишаються прийнятними.



Автор adminДата публикации: 26.06.2010

Просмотров: 710

Все статьи

Популярное