В Україні паралізовано купівля-продаж старих автомобілів

З 18.06 набув чинності закон № 2275-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України». Тепер товарні біржі не можуть реєструвати угоди з купівлі-продажу б / у автомобілів, що призвело фактично до паралічу старого авторинку. Здавалося, альтернативою біржовим договорами може стати угода у нотаріуса зі сплатою 1% держмита, у разі, якщо операція з продажу авто у власника перша за рік. Але на практиці нотаріуси, будучи податковими агентами, не ризикують брати на себе відповідальність за оформлення угод, так як не можуть досконально перевірити число угод по отжужденію авто у конкретного продавця.


Залишається ще варіант з оформленням угод через довідки-рахунки автосалонів, але і тут продавців чекає розчарування. На хвилі ажіотажу ціна тільки оформлення довідки-рахунки підскочила в окремих регіонах до 900-1000 грн. Крім того, з суми вказаної в даному документі необхідно сплатити 15% податку з доходів фізичної особи.


Продавці старих автомобілів вже кілька днів намагаються знайти прийнятні варіанти оформлення, але поки безуспішно. У результаті зриваються угоди, продавці відмовляються продавати свої авто за таких «драконівських» ставках, а покупці намагаються оформитися через генеральні доручення.

Як повідомив один з операторів, реалізовувалися раніше до 10 авто на місяць, за останній тиждень йому не вдалося оформити ні однієї угоди. І подібна ситуація у всіх його колег по «цеху». Крім того, в ДАІ зараз дуже жорстко дивляться на суми, зазначені в довідках-рахунках і не пропускають «заниження».

Фактично, закон № 2275-VI паралізував бувший авторинок: «Біржі прибрали, але не запропоновано альтернативних варіантів, а ті що є, не в змозі обробити таку кількість автотранспорту» - відзначає один з операторів.

На його думку, якщо найближчим часом, не з'явиться альтернативних варіантів, то ринок перейде на реалізацію через генеральні доручення. «Іншого варіанту просто немає, нотаріуси не ризикують оформлятися під 1% держмита і неформально вимагають сплати 15% податку» - констатує продавець авто.

В Україні до сих пір суму, виручену від реалізації приватного автомобіля, вважають доходом фізособи, не дивлячись на той факт, що автомобіль вже купувався із зарплатних грошей, з яких утримувався цей самий 15%-ий податок з доходів фізосіб. Крім того, сума, отримана від реалізації вживаного авто завжди менше, ніж вартість, за яку його купували. То де ж дохід фізособи?

Парадоксально, але в новому Податковому Кодексі, прийнятому в першому читанні Верховною Радою минулого тижня, цю правову колізію так і не усунули. Згідно нового документу, кошти, виручені від продажу приватного авто - це дохід, з якого необхідно сплатити 15% податку.

Такий колапс на ринку старих автомобілів, безумовно, відіб'ється не тільки на ціноутворенні, але і на збуті нових авто, враховуючи, що значна частина продавців, згодом набуває нових авто.

Що буде далі?
Зараз експерти не беруться передбачити яким буде ціноутворення, у зв'язку з нововведенням. Якщо слідувати формальним показниками, на які зростуть витрати продавців, то рівень цін може «злетіти» на 10-15%, що остаточно паралізує ринок уживаних автомобілів. З іншого боку, подвійне оподаткування, яке здавна існує на ринку старих автомобілів тільки породжує корупцію і «тіньові» схеми.

Вихід є
Законодавцям вже давно пора спростити оподатковування операцій з автомобілями, враховуючи досвід попередніх років і обсяг платежів. Адже ситуація навколо товарних бірж виникла не випадково. Продавці з задоволенням заплатять 0,5-0,8% з реальною ціни в бюджет, не вдаючись до заниження цін і корупції, і маючи гарантію у вигляді правдивого договору. Опитані оператори відзначають, що при такому рівні податків вони б не шукали «лазівки» - це адекватні гроші і їх би все справно платили. Але вже при величині податку в 1-2% думки стали розділятися. І цілком очевидно, що вимога платити 15% податку + додаткові платежі на оформлення, буде і далі провокувати тільки заниження вартості. Нам не вдалося знайти жодного продавця, який би добровільно погодився сплатити 15% податку з повної вартості його автомобіля. Усі відзначали, що або будуть шукати варіант подешевше, або взагалі відмовляться від затії з продажем або продадуть за дорученням. Так навіщо ж такі податки?


До другого читання нового Податкового Кодексу, депутати цілком можуть внести поправки до оподаткування операцій з уживаними авто і ліквідувати сам фундамент для корупції.



Автор adminДата публикации: 23.06.2010

Просмотров: 788

Все статьи

Популярное