Сьогодні Верховна Рада візьметься за Податковий Кодекс. Що чекає автомобілістів?

 Сьогодні - принциповий день. Верховна Рада має розглянути у першому читанні новий Податковий Кодекс, який таїть чимало сюрпризів як для автомобілістів, так і для малого і середнього бізнесу.


Показово, що сам текстовий документ з'явився у Верховній Раді лише 15.06.2010 р., а вже 17.06. його хочуть розглянути народні обранці, і це при тому, що проект закону налічує понад 500 стор 

Такий поспіх може призвести до того, що Податковий Кодекс голосуватимуть "в сліпу", не розібравшись, а керуючись тільки політичною доцільністю. Це найстрашніше, адже даний документ буде регламентувати не тільки величину податків, але й самі правила взаємин громадян, бізнесу і влади. Такі речі похапцем не приймають, інакше можна параллізовать цілі сектори економіки, як це вже робило Уряд Тимошенко, "проштовхнувши" поправки до Бюджету-2005. Ще довго бізнес розсьорбувати результати такого "експромту". Зараз ситуація повністю повторюється. У зоні ризику не тільки автомобілісти, але й цілі галузі і сфери діяльності.
Як і анонсував AUTO-Consulting, в Податковому Кодексі (у самої останньої версії) виявилися пропозиції щодо збільшення акцизного збору на автомобілі з об'ємом двигуна понад 3 л і вартістю понад 50000 євро. Шкала зростання - така ж, як і передбачалося в окремому законі. Ми навмисно не наводимо тут усю таблицю, щоб не лякати покупців і з надією, що депутати все-таки одумаються. Як вже не раз зазначалося, по-перше, цю шкалу буде важко адмініструвати і вона тільки буде сприяти зростанню корупції. Тільки уявіть які будуть "такси", щоб "проштовхнути" ціну в 49999 євро, замість 50000 і заощадити на цьому 10000-12000 євро податків! Навіщо ж створювати "клондайк" на порожньому місці, де його взагалі не повинно бути?

Не обійшли увагою і транспортний збір. Його будуть сильно підвищувати для авто з великими обсягами, крім того введуть ще практику щорічної корекції на величину інфляції, а також з'являються ще різні коефіцієнти. Також навіть не хочеться наводити тут всю таблицю "драконівського" податку - авось у Верховній Раді згадають, чим закінчилися для пана Терьохіна спроби підняти транспортний збір в 2009 році.
Але в цьому місці доречно поцікавитися в народних обранців, а чому ж не введена аналогічна корекція на той же показник інфляції хоча б пенсій і зарплат? Відповідь, на таке просте питання загубиться в словоблудство депутатів.

У Податковому Кодексі обумовлена й оплата парковок, в залежності від величини авто. Цікаво, а хто буде її вимірювати?

Але на ціноутворення автомобілів будуть впливати навіть не ці пункти, а так звані бізнесові новації. Зокрема, підприємства будуть оплачувати податок з комерційної нерухомості, який неминуче ввійде в ціну реалізованих авто.

Буде й малому і середньому бізнесу, якому реально багаторазово збільшують отчіслоенія до бюджету, а окремі види діяльності взагалі будуть згорнуті. Як мінімум авторинок не дорахується майбутніх покупців, з даних категорій (за підрахунками Глави Держкомпідприємництва Михайла Бродського мова йде про 300-500 тис. підприємств), а це значить, що бюджет не отримає ні відрахувань до Пенсійного Фонду при купівлі авто, ні збільшеного акцизу, ні доходів від дилерів, ні збільшеного транспортного збору, а буде виплачувати допомогу з безробіття.

У такому варіанті Податковий Кодекс може стати мрією про "журавель у небі", яка розсипаючи вже в першому ж кварталі 2011 року.

Залишається сподіватися, що у депутатів вистачить волі, не "глушити" цілі галузі, навіть на догоду політичній доцільності, як вони зробили з податком на "багатство", тобто нерухомість від 300 м2. Адже вистачило ж волі викреслити цей податок з останньої редакції?


Поки ще не пізно, проект Податкового Кодексу необхідно розглядати з залученням експертів, аналітиків, бізнесу, профільних асоціацій, виважено і прагматично, а не писати "під столом" і "похапцем" його проштовхувати. Так, його можуть ухвалити, але що буде далі? А буде те ж, що в травні 2005 р, коли після "кавалерійських наскоків" у поправках до Бюджету-2005, податкова зафіксувала небувалий спад за бюджетними відрахуваннями і повний ступор бізнесу. До речі, у Уряду Тимошенко тоді вистачило волі, виправити помилки і скасувати багато поправки. Навіщо ж наступати на ті ж "граблі".



Автор adminДата публикации: 17.06.2010

Просмотров: 511

Все статьи

Популярное